Estetica operaţiilor estetice

Fac parte din categoria oamenilor care nu cred în femei urâte. Bine, poate că da, poate câteva femei urâte există, dar în principiu există incredibil de multe tipe care nu ştiu să se îmbrace, nu ştiu să se machieze sau nu au timp să se ocupe de propria persoană. Am prins în weekend la ProTV varianta românească a emisiunii Extreme Makeover, în care Victor Slav le dădea operaţii estetice gratis la nişte ţoape complexate şi cu chef de agăţat. Printre ele, o tipă cu un nas într-adevăr urât şi o băbuţă care vroia să se cupleze acum, la vârsta a treia, dar i se părea că e cam urâţică.

Părerea mea? Ca de obicei, Gică Contra. Nu am nimic cu cine vrea nas nou pentru că e de zece ori cât faţa, nu am nimic cu cine vrea să îşi recapete frumuseţea după vreun accident sau mai ştiu eu ce, dar să dai unei tanti cu fiţe de vedetă enşpe feluri de operaţie mi se pare de-a dreptul risipă de bani. Investiţie ar fi fost să îi găsească un psiholog, sau să o înveţe cum să se machieze frumos şi cum să se îmbrace. Nici nu îl aduc în discuţie aici pe superstilistul emisiunii, care a considerat că e o idee bună să o îmbrace pe băbuţă în rochie cu floricele cum purtam eu pe la 14 ani...

Pentru că a te aranja e o artă. Pentru că totul trebuie făcut cu măsură, astfel încât să nu cadă nici în ridicol, nici în absurd. Să nu fie nici prea strident, dar să fie de efect. Să crape de ciudă vecina de la doi, dar să nu dea cu capul de balustradă...

Revenind, degeaba îi scoţi văcuţei zece kile de grăsime dacă nu o înveţi să nu mai bage în ea ca într-un sac fără de fund în timp ce urmăreşte telenovelele preferate. Degeaba îi tunezi sânii dacă ea îi acoperă cu o eşarfă de doi lei cu paiete aurii şi argintii (da, am zis aurii şi argintii împreună! muhaha!) care cică se asortează la iegării spandex cu imprimeu de leopard şi care îi strâng şuncile abia redobândite. Poţi să predai stilul unei femei aşa cum poţi să înveţi oamenii să pescuiască în loc să le dai peşte.

Iar efectul dramatic pe care trebuia ca operaţiile acestea să îl aibă era mai mult o treabă de styling decât o treabă de bisturiu. Adică degeaba le-ar fi operat dacă nu le-ar fi aranjat cât de cât. Vedea-i-aş pe cei de la ProTV că se întorc la ele peste 3 luni şi să vedem atunci cum arată... Fără make-up profesionist şi cu părul coafat acasă, atunci oare se va vedea vreo diferenţă dintre cum arătau înainte de operaţie şi cum arătau după? Mira-m-aş.

1 Response to "Estetica operaţiilor estetice"

  1. Anonymous March 23, 2009 at 10:34 AM
    Stilul ţine şi el de educaţie.. degeaba "predai stilul" unei băbuţe de 60 de ani.. NU se prinde.. Şi întotdeauna se va gasi cineva să poarte lucruri aurii-argintii..
    Emisiunile astea sunt totuşi educative.. îmi plac acelea care stilista goleşte dulapurile de haine vechi ale omului, după care il poartă la magazine şi îi cumpără altele potrivite.. Îl învaţă sa le asorteze, îl duce la cosmetică, la coafor, apoi îl prezintă cunoscuţilor.. Şi e foarte de efect! Măcar i-au facut o garderobă pe vre-o 5 ani.. Şi e sigur ca nu mai pun pe ei vechituri.. Îmi plac si emisiunile în care îi duce la dentist! Efectul e garantat! Vezi, şi asta e tot educaţie..
    Şi să apreciezi că am scris cu caractere românesti!.. Mi-a luat timp dublu..