Tur de forţă Oscars

Da, ştiu că marile discuţii despre premiile Oscar pentru 2008 s-au purtat deja, dar de obicei eu nu port discuţiile în necunoştiinţă de cauză. Aşa că mi-am făcut temele şi am vizionat Slumdog Millionaire, Milk şi The Reader (astea ceva mai recent, The Dark Knight şi The Curious Case of Benjamin Button le-am consumat acum ceva vreme), în primul rând din curiozitate.

Aşa că: cel mai mult cred că mi-a plăcut The Reader. Povestea e credibilă şi probabil că a apelat şi la subiectivitatea mea în ceea ce priveşte cărţile. Dincolo de scenele de sex, filmul are o sensibilitate aparte. E genul de compoziţie care te atrage, care transmite ceva puternic. Personaje bine conturate şi într-adevăr o Kate Winslet foarte bună în rolul Hannei Schmitz. În orice caz, mult mai matură decât în veşnic-pomenitul Titanic. [Apropo, l-am văzut şi pe Leonardo di Caprio în Body of Lies acum ceva timp - film pe care de asemenea îl recomand - mult mai ne-copil decât mi-l aminteam.]

Slumdog Millionaire e bun pentru povestea fantastică pe care o are. Mi-a plăcut modul în care flashbackurile lui se intercalau cu concursul şi cum apoi a revenit la povestea de bază, treabă bine făcută, cu montaj impecabil şi care captivează din primele scene. [Da, de la partea cu latrina, ştiu] Totuşi nu pot să zic că a fost incredibil de bun, că m-a lăsat perplexă. Are idei interesante, soundtrack fain, întorsături şocante, rămâi cu gust bun în gură de pe urma filmului, dar, într-un final, parcă totul se transformă într-o povestioară iniţiatică...

Cât despre Milk, ce aş putea spune? Filmul în sine nu e foarte pasionant, însă Sean Penn în rolul unui homosexual face toţi banii. E al naibii de convingător. Atât de convingător încât m-a făcut să mă întreb ce orientări are în viaţa reală... Filmul e despre political corectness şi despre curajul acestui Harvey Milk de a contra bigotismul şi însăşi mentalităţile americane faţă de minorităţi. Încep, totuşi, să mă streseze puţin filmele narate, adică sunt fie un personaj care citeşte jurnalul eroului principal, fie eroul îşi povesteşte viaţa...

Overall, eu zic să puneţi mâna pe un The Reader (dacă rezistaţi primei jumătăţi de oră, după aceea nu mai este sex, şi e păcat să pierdeţi un film bun din pudicitate), un The Dark Knight şi un Slumdog Millionaire, data viitoare când nu aveţi alte idei de filme bune.

0 Response to "Tur de forţă Oscars"