Crâmpeie de ora 5

După cum am mai spus de atâtea ori, la bunică-mea, unde îmi petrec de obicei vacanţele, nu am net şi, în ciuda faptului că îmi duc rezerve imense de episoade din Star Trek, tot mai dau o geană şi pe la posturile de televiziune publice. Nu pot să zic că îmi face bine, nu pot să zic că îmi face rău, ci doar că îmi reconfirmă faptul că nimic nu se schimbă. Ştirile de la ora 5, care vin imediat după Tânăr şi Neliniştitul lui bunica, sunt mereu aceleaşi, mereu ţăranul care îşi omoară copilu/nevasta cu sapa, accidente de maşină şi prunci legaţi cu sfoara de gardul casei.

Totuşi, iată câteva chestii notabile, care pentru mine au fost imposibil de ignorat.

1. Prezentatoarea principală, blonda din spotlight, le cere întotdeauna amănunte oripilante omoloagelor ei provinciale. Dar întotdeauna totul vine după acelaşi tipar: Mai întâi, blonda şi provinciala apar amândoua în cadru, provinciala expunând pe scurt ştirea morbid-scârboasă aflată la ordinea zilei. Apoi, blonda pune o întrebare monumental de idioată. Nu exagerez - de fiecare dată e chiar incredibil de stupidă întrebarea: "Şi cum a reacţionat bătrâna când s-a văzut plină de sânge?", "Ce părere are familia victimelor despre accident?", "Ce riscă ucigaşul fetei de 16 ani?", "Când au aflat studenţii că s-au intoxicat cu shaorma?"

2. Oamenii au tendinţa de a ciocăni în orice. Da, aşa cum baţi la uşă, aşa batem şi în mumia spontană a lui Nea' Gheorghe ca să vedem cât de tare e, aşa batem şi în burta unei femei gravide, pentru a ne întări punctul de vedere: "Uite, copilul ăsta? Cum va creşte el în această groapă de gunoi?" [Offtopic, tanti de la ProTV zicea că sătenii lui Nea Gheorghe s-au împărţit în două tabere: cei care cred că în conservarea cadavrului e implicat Dumnezeu, şi cei care se tem că e ceva cu draci. Adică serios, nimeni nu s-a gândit şi la o explicaţie raţională?]

3. Nikita mi-a distrus speranţele că măcar viitoarea generaţie va ieşi mai bine decât noi. A zis că îi va da fetiţei ei tot ceea ce nu a avut ea, adică copilărie şi iubire. Bineînţeles, a uitat să zică de educaţie. Dar probabil aia, deşi Nikita n-a avut-o, nu e aşa important să o dea urmaşilor urmaşilor ei. Ne ducem de râpă...

Şi acum scuzaţi-mi acest post lung şi cam neinteresant despre subiectele tabloidelor. Am simţit nevoia să împart şi cu alţii ororile.

0 Response to "Crâmpeie de ora 5"