Cugetări despre reclame

A fost Bahmu la Te pui cu blondele?. Nu, nu voi da importanță acestui fapt. Mai degrabă aș vrea să vorbesc despre pauza publicitară și despre oareșce constatări din domeniul advertisingului pe care le-am putut face în intervalul a 10 minute.


1. Nicio reclamă la Sensodyne nu o va egala vreodată pe cea cu Monica Davidescu. Am zis. Degeaba vine un ochelarist cu mască a gât și cu haine verzi să îmi zică mie ce sunt dinții sensibili. Degeaba filmează cu sârg realizatorii reclamei echipamentul din cabinetul ăluia, degeaba îmi arată animații 3D cu dinți atacați de stimuli reci. Pur și simplu nimic, niciodată, nu va bate moaca inexpresivă și imobilă a doamnei Davidescu spunând, pe un ton absolut egal și neconvingător "De acum voi folosi Sensodyne whitening pentru a-mi păstra dinții sănătoși"

2. O reclamă la Danone tare dubioasă mi-a atras atenția asupra importanței locului de filmare. Lăsând la o parte faptul că în primele 30 de secunde ale reclamei o tanti se întinde după un pahar de iaurt pătrățos (aproximativ paralelipipedic sau cel puțin trunchi de piramidă), iar în mâna ei e dintr-o dată rotund (trunchi de con), pe la sfârșit apare o mașină Danone în mijlocul pustiului. Locul arăta ca Luna, sau (depinde cât de paranoic alegeți să fiți), ca locul unde au filmat fake-urile cu aterizarea pe Lună. Bine, hai, ca să fie mai pământesc, să zic că părea prin pustiurile americane, gen Nevada. Și am reflectat o clipă la acest lucru. Cine naiba duce iaurtul cu lada frigorifică prin deșert? Ai crede că treburile astea nu circulă cu mașina jdemii de kilometri, ci se fac undeva aproape de locul în care se vând, sau că măcar iaurtul meu nu trece prin Arizona ca să ajungă la Cluj. Napolact FTW! Sau ce? Dacă ți se face sete prin pustiu, alergi după mașina cu Danone? Dacă ai de ales dintre Fata Morgana și o ladă cu Danone?

3. Deși nu e vorba despre reclame, am să consider următoare remarcă oarecum în legătură cu subiectul, fiind vorba despre branding. Mai știți femina.rol? Siteul ăla cu gagici penibile care vorbeau despre secretele seducției și ce le place bărbaților la femei, generalizând totul ca la ghiveci? Ei bine, i-am găsit nașul. Am găsit un nou site de pe care să mă amuz, feminitate-style. Așadar, din pomelnicul celor de la perfecte.ro, deși am promis că nu mai scriu prostii pe blog că le vede mama și își imaginează că vorbesc din experiență, citez:
1. periuta de dinți electrică poate fi folosită ca vibrator
2. folia de aluminiu din bucătărie este metodă de contracepție
3. bărbatul perfect are fund frumos, simțul umorului și nu umblă crăcănat
Voi vă dați seama ce e în capul lor? Ce poate să le debiteze la astea intelectul? Cât poate să se screamă un neuron singur ca să scoată ideile astea geniale, aceste adevărate lecții de viață?

Apropo, mă lămurește și pe mine cineva cine e Focoasa Iulia?

2 Response to "Cugetări despre reclame"

  1. Delia March 11, 2010 at 9:09 AM
    şi totuşi.. ce sprâncene are Bahmu!!!
  2. Anonymous March 16, 2010 at 2:41 PM
    unsolicited movie recommendation despre reclame la iaurt
    http://www.imdb.com/title/tt0875113/

    Genial